Kim jesteśmy i co robimy? Sprawdź, co mówimy o sobie w kolejnej odsłonie cyklu #MarketingoweSelfie na portalu Nowy Marketing!

Kim jesteście i co robicie?

Jesteśmy startupem, który wprowadza pozytywne zamieszanie w branży marketingowej i odnosi w tym zakresie sukcesy. Dajemy markom możliwość docierania poprzez wi-fi do użytkowników mobilnych z dopasowanym komunikatem reklamowym.

Jesteśmy charakterną ekipą. Mamy w szeregach blogerkę, stylistkę, groomerkę, triathlonistów, kierownika drużyny piłkarskiej, wiernych kibiców i zapalonych travellersów. Legenda głosi, że średnia tatuaży w naszej firmie wynosi 4,3 na osobę. 😉 Ludzie w biurze to cały przekrój wiekowy – od beztroskich millenialsów do statecznych głów rodzin. Nie zawsze się ze sobą zgadzamy, ale traktujemy to jako swoją wartość – ścieramy ze sobą pomysły, zderzamy różne wizje, a w efekcie zawsze powstaje coś, z czego wspólnie jesteśmy dumni.

Rozmawiamy i kreatywnie dyskutujemy, śmiejemy się, podróżujemy, śledzimy trendy po to, by je wyprzedzać. Zapał i zaangażowanie jest tym, co nas łączy, poza wi-fi oczywiście. 😉

Jak o sobie mówicie? Jaka historia towarzyszy Waszej marce?

JustWIFI to sieć reklamowa docierającą do mobilnych użytkowników na wi-fi, bo aż 94 proc. naszych połączeń i kontaktów reklamowych pochodzi z urządzeń mobilnych. Działamy w wyspecjalizowanym zakresie reklamy, ale jesteśmy otwarci na wyzwania! Dla naszych klientów z wielką chęcią realizujemy też niestandardowe akcje, bo to szansa na rozwój i zdobywanie doświadczenia.

Pomysł na JustWIFI powstał z obserwacji rynku zachodniego, gdzie wi-fi zaczęto traktować jako narzędzie marketingowe. Przyjrzeliśmy się dokładnie rozwiązaniom wi-fi w innych krajach i na innych kontynentach przy okazji tripu jednej z dziewczyn z naszego zespołu. Więcej o tej podróży można przeczytać we wpisie na naszym blogu – Wi-fi Round The World. Dzięki temu wiedzieliśmy, jakich błędów uniknąć, a jakie rozwiązania udoskonalić.

Zaczynaliśmy jako platforma do komunikacji między np. lokalem gastronomicznym a jego klientem. Jednak wciąż szukaliśmy możliwości wykorzystania wi-fi na większą skalę, chcieliśmy dopasować produkt do potrzeb rynku. W grudniu 2014 roku rozpoczęliśmy współpracę reklamową z jednym z partnerów i umożliwiliśmy jego klientom połączenie z internetem w zamian za zaangażowanie w komunikat reklamowy. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, więc od tamtej pory zaczęliśmy działać stricte reklamowo, co zaowocowało współpracą z przeszło 100 brandami, w tym najbardziej rozpoznawalnymi jak Samsung, Allegro czy Play. Dziś zapewniamy dopasowany przekaz reklamowy, docierający do mobilnych użytkowników w odpowiednim miejscu (geolokalizacja) i czasie oraz budujemy zaangażowanie poprzez komunikaty dopasowane do ich intencji i profilu.

Jak powstawała identyfikacja wizualna Waszej firmy?

Kiedy zdecydowaliśmy się na komunikację zewnętrzną, postanowiliśmy odświeżyć identyfikację wizualną firmy i zaczęliśmy tworzyć ją wspólnie. Postawiliśmy na intensywny kolor zielony, bo kojarzy się on z nowoczesnością i technologią. Zależało nam na tym, by identyfikacja wizualna odzwierciedlała nasz charakter i naszą energię.

Skąd nazwa Waszej firmy? Jak powstało i co symbolizuje logo?

Zastanawialiśmy się wspólnie i ktoś z zespołu rzucił na forum nazwę JustWIFI. Ta propozycja wszystkim przypadła do gustu i szybko stwierdziliśmy, że to właśnie to, czego szukamy! Chwytliwa i łatwa do zapamiętania nazwa – od razu wiadomo, czym się zajmujemy. Nazwa jest odzwierciedleniem naszego podejścia do wi-fi. Zdajemy sobie sprawę, że jest ono niezwykle ważne dla współczesnych ludzi, więc spełniamy ich oczekiwania i dbamy o to, by dostarczyć efektywne i zarazem proste technologiczne rozwiązanie. JustWIFI – po prostu wi-fi!

Natomiast logotyp to zmodyfikowany symbol wi-fi, któremu nadaliśmy formę linii ciągłej, która kojarzy nam się dynamiką, przepływem danych i „płynącym” bez przerwy internetem.

Kto odpowiada za wasz PR/Marketing?

Początkowo sami zajmowaliśmy się działaniami PR, ale kiedy firma zaczęła się rozrastać, pojawiało się coraz więcej projektów, a tym samym coraz więcej się działo, stwierdziliśmy, że potrzebujemy wsparcia PR-owego. Chcieliśmy oddać tę działkę w ręce profesjonalistów, którzy pomogą nam zbudować świadomość marki i stać się widocznymi w sieci, bo mają już wypracowane kontakty z mediami. Dlatego podjęliśmy współpracę z agencją PR Calling!.

Z jakich form komunikacji PR-owej i marketingowej korzystacie? Które sprawdzają się Waszym wypadku najlepiej?

Edukujemy rynek branżowy w zakresie marketingu wi-fi poprzez tworzenie i publikację artykułów eksperckich, dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, a dzięki agencji PR Calling! utrzymujemy kontakt z mediami.

Dodatkowo prowadzimy blog firmowy, na którym dajemy się lepiej poznać, piszemy o tym, co nas ciekawi w marketingowym świecie i komentujemy bieżące wydarzenia.

Aktywnie prowadzimy nasze profile na Facebooku i LinkedIn. Dodatkowo staramy się uczestniczyć w najważniejszych wydarzeniach branżowych.

Czy przeprowadzaliście jakieś niestandardowe akcje promocyjne?

Staramy się wychodzić naprzeciw naszym użytkownikom i dawać im coś więcej, niż tylko darmowy internet. Lubimy wywoływać uśmiech na ich twarzach. Nasi Internauci są dla nas ważni, bo gdyby nie to, że korzystają z wi-fi, nasz biznes nie miałby racji bytu. 🙂 Dlatego też z okazji różnych świąt i ważnych dni przygotowujemy dla nich specjalne grafiki, animacje oraz kupony, które są wyświetlane przed połączeniem z internetem.

Pierwszy dzień wiosny
Walentynki
Mikołajki

Artykuł jest częścią cyklu #MarketingoweSelfie na portalu Nowy Marketing

Reklamy