Czym kierujesz się wybierając hotel? Ładnym widokiem z okna, basenem, czy odległością od centrum miasta? A może… dostępnością darmowej, otwartej sieci wi-fi? Jeśli nie tylko podróżujesz, ale i sam pracujesz w branży hotelarskiej, koniecznie przeczytaj ten tekst. Dowiesz się z niego dlaczego wi-fi w hotelu jest tak samo ważne jak prąd czy woda w kranie, a także poznasz możliwości, jakie hotelom daje wi-fi marketing!

Dostępne dla gości wi-fi w hotelu to w dzisiejszych czasach absolutna konieczność, często ważniejsza niż inne udogodnienia takie jak parking, czy basen. Nie wierzysz? Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez hotels.com, aż 49% osób udających się w służbową podróż wybiera takie miejsce na nocleg, gdzie jest dostępny bezprzewodowy Internet. W przypadku pozostałych podróżnych, odsetek ten stanowi 25%. Wi-fi w hotelu nie jest już pożądanym, lecz wymaganym przez gości udogodnieniem. Jeśli hotel nie jest w stanie go zapewnić, może być pewien, że jego klienci zarezerwują swój pobyt gdzie indziej, a jego ocena na portalach bookingowych i TripAdvisorze spadnie.

20150803_Hotels_Forbes

Twój hotel od dawna udostępnia Internet? To świetnie! Nie można zapominać, że dla gości ich hotel jest miejscem szczególnym – przez pewien wycinek czasu zastępuje im dom, a nawet biuro. Z tego powodu, bezprzewodowy Internet w miejscu ich pobytu powinien być nie tylko dostępny, ale też najlepiej bezpłatny i umożliwiający łatwe i szybkie logowanie. Dostępność sprawnego wi-fi to jednak tylko połowa sukcesu. Teraz czas na następny krok – zadbanie o swą sieć w ten sposób, by nie tylko służyła gościom, ale i przynosiła wymierne korzyści hotelowi. Dzięki rozwiązaniom takim jak JustWIFI, klasyczne wi-fi jest w stanie wspiąć się na zupełnie inny poziom użyteczności.

Jakie korzyści z wi-fi marketingu czerpie hotel? Po pierwsze, poprawia swój wizerunek jako miejsca, w którym bez przeszkód można korzystać z Internetu, co z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w późniejszych ocenach gości. Po drugie, zbierając dane o swoich klientach za pośrednictwem wi-fi, hotel otrzymuje cenną możliwość poznania ich zainteresowań i zachowań w sieci, a co za tym idzie, jeszcze lepszego dostosowania swojej oferty do ich oczekiwań. Dzięki możliwości logowania się do sieci adresem e-mail, hotel może także powiększać swoją bazę kontaktów, komunikować się z gośćmi i podtrzymywać relację z nimi za pośrednictwem mailingu. Trzecią korzyścią, o której warto wspomnieć, jest możliwość personalizacji landing page’a, dzięki któremu hotel zyskuje dodatkową przestrzeń do autopromocji i informowania swoich gości o aktualnych ofertach. Wi-fi to świetne miejsce do udostępniania klientom np. kuponów na zniżkę w restauracji. Czwartym profitem z korzystania z rozwiązań takich jak JustWIFI jest możliwość monetyzowania swojej sieci – zmienienia jej w kolejne źródło przychodów, dzięki emitowaniu na niej dopasowanych do hotelowych gości reklam.

Takie są fakty – nie śniadania w cenie, nie bliskość sklepów, lecz właśnie wi-fi jest najważniejszym kryterium wyboru hotelu przez podróżnych. Udostępnianie gościom bezprzewodowego Internetu staje się standardem na całym świecie. Dzięki wi-fi marketingowi hotele mają szansę na przekucie swojej tradycyjnej sieci nie tylko w nowoczesny kanał komunikacji z klientem, ale też w dodatkowe źródło przychodów. W bezprzewodowym Internecie drzemie potencjał, który po prostu trzeba wykorzystać!

Źródła: forbes.com, nytimes.com

 

 

Reklamy