Wydaje się, że skoro niszowe kawiarnie mają wi-fi, z którego mogą korzystać klienci, to duże centra handlowe tym bardziej. Jednak okazuje się, że nie zawsze tak jest. Nawet w stolicy można znaleźć takie galerie, w których wi-fi dla klientów nie istnieje. Naszym zdaniem to spore niedopatrzenie. Jednak nie chodzi tylko o spełnienie oczekiwań klientów, ale o korzyści, które może czerpać z tego centrum handlowe. Jeśli zyski są obustronne, warto im się lepiej przyjrzeć.

  1. Poznanie klienta

Urządzenia łączące się do sieci wi-fi są źródłem bardzo wielu informacji nt. gości centrum handlowego, którzy na co dzień są użytkownikami internetu i zostawiają w nim wiele danych o sobie. Dzięki temu możemy poznać adresy e-mail, informacje dotyczące demografii, zainteresowań, a nawet intencji zakupowych. Oczywiście są to w pełni anonimowe dane, jednak mają dużą wartość statystyczną. Użytkownicy w centrach handlowych odwiedzają strony sklepów, porównują ceny, szukają kuponów zniżkowych. To wszystko pozwala poznać preferencje klienta galerii oraz w konsekwencji pokazywać mu bardziej dopasowane treści, które przełożą się na wzrost sprzedaży.

  1. Autopromocja

Wi-fi w centrum handlowym wspiera wizerunek innowacyjnego miejsca, które dba o potrzeby klientów i dostarcza im informacji nt. nowości w galerii. Miejsca z wi-fi są częściej wybierane przez klientów niż te, które nie zapewniają internetu odwiedzającym – aż 79,5% mobilnych użytkowników wybiera te sklepy, które udostępniają darmowe wi-fi. Wiele centrów handlowych posiada swoje programy lojalnościowe, czy aplikacje mobilne. Wi-fi jest idealnym miejscem na efektywną i, co ważne, często dającą się zmierzyć autopromocję. Użytkownik, który odwiedza galerię handlową, za pośrednictwem wi-fi może otrzymać kupon zniżkowy do wykorzystania w wybranym sklepie. Poziom ich wykorzystania sięga nawet kilkunastu procent użytkowników łączących się do sieci!

  1. Kanał reklamowy

Wi-fi stało się w ostatnim czasie innowacyjnym kanałem, poprzez który reklamodawcy mogą skutecznie zaangażować użytkowników w swoje kampanie. Tym samym jest to więc nowy kanał przychodów także dla centrum handlowego. Co więcej jest to też doskonałe miejsce na dodatkową ekspozycję najemców centrum handlowego, która przekłada się na przychody wszystkich zaangażowanych stron. Dodatkowo możliwości szczegółowego targetowania kampanii multiplikują przychody z tego kanału.

  1. Łączenie online z offline

Połączenie tych dwóch światów staje się powoli koniecznością, ponieważ granica między nimi się zaciera. Wi-fi to pomost łączy online z offline. Dzięki wspomnianym wcześniej danym o odbiorcach i geolokalizacji możliwa jest efektywna komunikacja z klientem. Remarketing online na bazie danych offline to przyszłość marketingu internetowego, a technologia wi-fi ma w niej ogromny udział.

  1. Badanie satysfakcji klienta

Badania satysfakcji klientów są istotnym elementem każdego biznesu. Mają one szczególne znaczenie w przypadku miejsc odwiedzanych masowo, właśnie takich jak galerie handlowe. W tego typu miejscach wyzwaniem jest zebranie miarodajnych danych. Technologia wi-fi także i tu przychodzi z pomocą, pozwalając na udostępnianie dynamicznych i animowanych ankiet badających satysfakcję klientów. Smartfona i tak trzymamy w ręce, nie trzeba go szukać po kieszeniach tak jak długopisu, więc wypełnienie ankiety nie sprawi problemu, co wyraźnie pokazują dane. Takie ankiety to ogromne źródło wiedzy, która pomaga optymalizować działania centrum handlowego. Nasi partnerzy zbierają bez kosztowo nawet 1500 odpowiedzi dziennie w ankietach, które publikują poprzez JustWIFI.

Wi-fi przestało być tylko narzędziem do udostępniania Internetu. Jego potencjał jest naprawdę duży i warto, by został doceniony przez galerie handlowe. Idealnie wpisuje się w coraz bardziej popularną strategię omnichannel, czyli wielokanałową koncepcję sprzedaży i komunikacji z klientem. Dzięki temu online łączy się z offline, a marka jest postrzegana jako całość. Miejsca, które nie dostosują się do rosnących potrzeb, będą tracić klientów.

Przytoczone w tekście dane można znaleźć tutaj.

Reklamy